Zwiedzam Muzeum Narodowe w Krakowie

7:53 PM


Dzisiaj przychodzę do Was z nietypowym postem. Zabiorę Was na wycieczkę po Muzeum Narodowym w Krakowie, a dokładnie po Gmachu Głównym. Sztuka jest moją pasją, więc każda wizyta w muzeum to dla mnie czysta przyjemność! Jeśli chodzi o krakowskie muzea to byłam w oddziale w Sukiennicach i Kamienicy Szołayskich oraz w MOCAK'u. W końcu nastąpił ten dzień, w którym zawitałam do Gmachu Głównego. Spędziłam tam kilka godzin i poznałam dzieła znanych i dotąd mi nieznanych artystów. Odnalazłam tam wiele malarskich inspiracji, którymi chcę się z Wami podzielić. Kraków to miasto, które za każdym razem mnie zaskakuje i jednocześnie inspiruję, jest to kopalnia sztuki - za każdym razem znajduję tam pełno fantastycznych miejsc!



Wyjazd ten uważam za udany. No może poza witytą w pewnej francuskiej restauracji, która cieszy się sporą popularniością - Charlotte. Kiedyś już tam byłam i nietypowy, może trochę niedbały klimat tego miejsca mnie zaintrygował. Druga wizyta nie była już taka fajna. Zamawiając Śniadanie Charlotte dostajemy pyszne pieczywo i słoiczek z czekoladą lub dżemem. Jeden słoiczek wędruje od jednej do drugiej osoby, aż się skończy.. Jest to bardzo niehigieniczne, zauważyłam nawet jak dziewczyna oblizuję łyżkę po czym znowu ląduje ona w słoiku. Gdy zorientowała się, że to zauważyłam chyba dotarło do niej, że robi coś nie tak. Na jej twarzy widniało podobne zdziwienie co na mojej. Dowiedziałam się również, że przed otwarciem Charlotte w tym budynku znajdował się dom pogrzebowy, teraz wiem że na pewno tam nie wrócę...


Przygotowałam również krótki vlog z tego dnia, będziecie mogli zobaczyć w nim jeszcze więcej niesamowitych obtrazów. Zapraszam do oglądania i zwiedzania wraz ze mną!




Jacek Malczewski - "Don Kichot i Sancho Pansa"

Olga Boznańska - "Kwiaciarki"


Alfons Karpiński - "Jane z japońską laleczką"

Olga Boznańska - "Dziewczynka z chryzantemami"




Zbysław Marek Maciejewski - "Weranda przed południem"




Konrad Krzyżanowski - "Chmury w Finlandii"




Witkacy - "Portret Gabrieli Czarnieckiej-Berezowskiej" 

Juliusz Joniak - "Znaki na niebie"



Wyspiański - "Planty o świcie"

Witkacy




You Might Also Like

71 komentarze

  1. chętnie wybrałabym się do takiego muzeum :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnie zdjęcie bardzo mi się podoba! Co do tej Charlotte - to bardzo dziwne, że robią tak w restauracji... Obrazy nawet niektóre kojarzę, choc nie interesuję się sztuką. ;)
    http://justlittlewhiner.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Byłam tam kiedyś na wycieczce klasowej, wybrałabym się znów :D Teraz po latach zupełnie inaczej podchodzi się do tego typu rzeczy :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Excellent post! Thank you very much :) xx

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie zobaczyłabym taką wystawę, piękne obrazy :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatni raz tam byłam jakieś 10 lat temu.... wybrałabym się
    ..

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeszcze nie miałam okazji być w Muzeum Narodowym w Karkowie, ale po Twojej relacji już wiem, że byłaby to interesująca wycieczka.
    Przepiękne dzieła sztuki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię zwiedzać takie miejsca :)

    OdpowiedzUsuń
  9. nie byłam tam, ale jakie masz mega buty ! ;D

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne zdjęcia i super filmik:)

    OdpowiedzUsuń
  11. ja z 8 lat temu byłam w Muzeum Archeologicznym w Krakowie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. ojej cudne zdjęcia! też chcę do tego muzeum !


    little-jay999.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  13. Miło oglądało się te fotki :) Dzięki za miłą wirtualną wycieczkę :)

    OdpowiedzUsuń
  14. W Krakowie byłam jeszcze za dzieciaka, pora się wybrać.

    OdpowiedzUsuń
  15. bardzo ciekawie wyglądasz :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Szkoda że nie wiedziałam że się wybierasz :) poszłabym z tobą a później na kawkę :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Dzięmuję zw komentarz! ;) Studiuję projektowanie mody w KSA (Krakowskie Szkoły Artystyczne) i malarstwo na Wydziale Sztuki UP w Krakowie;) Eyeliner mam z Sephory z Chicago, nie wiem czy mozna dostać go w Polsce.

    Romanesque.pl

    OdpowiedzUsuń
  18. Wstyd się przyznać, ale w Krakowie nigdy nie byłam :P Może w te wakacje uda mi się nadrobić zaległości i pozwiedzać takie fajne miejsca :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Fajne zdjęcia, ciekawe miejsce. Na pewno warto odwiedzić:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Lubię zwiedzać takie wystawy <3

    ---------------------------------
    http://fashionelja.pl

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie było mnie tam , ale dobrze chociaż zdjęcia zobaczyć ;)
    Pozdrawiam ;)

    www.moda-eny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Nigdy nie byłam w Krakowie.
    Muzyka do vloga mega!

    OdpowiedzUsuń
  23. chyba byłam w tym muzeum dawno temu....

    OdpowiedzUsuń
  24. vitamins which can boom sexuality via growing your electricity tiers, enhance your stream, and come up with an ordinary sense of properly being.
    http://guidemesupplements.com/penetrex-male-enhancement/

    OdpowiedzUsuń
  25. świetne ten niebieskie adidasy:D

    OdpowiedzUsuń
  26. jak dawno nie byłam w muzeum ojoj:D

    OdpowiedzUsuń
  27. Nawet nie pamiętam kiedy ostatnio byłam w muzeum, chyba jeszcze na jakiejś wycieczce w gimnazjum :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Przepiękne obrazy! Nigdy nie byłam w Krakowie, więc muszę się tam w końcu wybrać :)

    Zapraszam na swojego Bloga Sakurakotoo

    OdpowiedzUsuń
  29. Pamiętam, jak chciałam tam wejść, ale nie miałam czasu, bo musiałam studiować księgi w bibliotece uniwersyteckiej (do pracy mgr) ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Uwielbiam wszelkiego rodzaju muzea ! ;) a przy okazji wyglądasz pięknie ;)
    Obserwujemy? zacznij i daj znać u mnie ;)
    www.jagglam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Piękne zdjęcia i bardzo fajny filmik :D Lubię zwiedzać muzea. Panuje tam taka specyficzna atmosfera :D

    OdpowiedzUsuń
  32. Piękna stylizacja kochana, świetny kolor adidasków :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Lubię takie miejsca, również chętnie bym się wybrała :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Ciekawy wpis, ja sztuka się nigdy nie interesowałam :) A co do restauracji to mnie zszokowałaś :)
    Gingerheadlife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. super zdjęcia i post ale jakos nie przepadam za muzeami :)

    http://wooho11.blogspot.com/ - Jeśli mogłabym prosić o kliknięcie w linki w nowym poście byłabym bardzo wdzięczna <3

    OdpowiedzUsuń
  36. Uwielbiam Boznańską, ale zafascynował mnie obraz Alfons Karpiński - "Jane z japońską laleczką", muszę przyjrzeć się jego twrczosci

    OdpowiedzUsuń
  37. Super zdjęcia, obrazy piękne :-)

    OdpowiedzUsuń
  38. Od kilku lat mieszkam w Krakowie, a w Muzeum Narodowym byłam ostatnio jeszcze zanim się tu sprowadziłam. Koniecznie muszę się znów wybrać! :)
    Co do Charlotte to dzięki za rekomendację tego miejsca. Teraz się tam raczej nie wybiorę. Pomysł z przekazywaniem słoiczka dżemu jest bardzo niehigieniczny i po prostu okropny, natomiast fakt, że wcześniej był tam dom pogrzebowy tym bardziej mnie odstrasza...
    Pozdrawiam.
    Megly (megly.pl)

    OdpowiedzUsuń
  39. W Krakowie byłam, muzeum nie zwiedziłam, dzieki więc za fotki

    OdpowiedzUsuń
  40. Piękne zdjęcia, ale sytuacja z dżemem musiała trochę zepsuć śniadanie...

    OdpowiedzUsuń
  41. Sztuka również jest w pewien sposób moją pasją. :) Do Krakowa bardzo daleko nie mam! Kurczę, to miasto jest po prostu piękne. O mamo, niefajna sytuacja w Charlotte. :/

    OdpowiedzUsuń
  42. Bardzo Ładnie wyglądasz :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Mieszkam w Krakowie, wiec byłam tam! :D

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  44. Nigdy nie bylam w tym muzeum ,dzięki za wycieczkę.Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  45. dawno nie byłam w muzeach, a tak lubię tam chodzić! muszę to szybko nadrobić :D
    pięknie wyglądałaś <3

    http://dalenadaily.com

    OdpowiedzUsuń
  46. strasznie fajny miks zdjęć. :) przyznam szczerze, że w Narodowym dawno nie byłam, ostatnio na studiach podczas którejś Nocy Muzeów, więc może warto wybrać się ponownie. ;)
    co do Charlotte, to ja tam jeszcze nie byłam, zbyt hipsterskie miejsce jak dla mnie i wiecznie zatłoczone, a tego wybitnie nie lubię. ;)
    pozdrawiam serdecznie i rzadko to piszę, ale - obserwuję! ;p

    OdpowiedzUsuń
  47. Pięknie dzieła :) Jak będę w Krakowie, muszę się tam wybrać :)

    OdpowiedzUsuń
  48. Muszę się koniecznie wybrać do Muzeum Narodowego w Krakowie, do warszawskiego regularnie zaglądam :)

    OdpowiedzUsuń
  49. Nie byłam jeszcze w Krakowskim muzeum. Piękne dzieła :)

    OdpowiedzUsuń
  50. fajnie chciałabym kiedy tam zaglądnąć , pozdrawiam:*

    OdpowiedzUsuń
  51. super post,i ta stylizacja na 100% cool

    OdpowiedzUsuń
  52. Świetne zdjęcia, nigdy nie byłam w tym muzeum.

    OdpowiedzUsuń
  53. W Krakowie była w muzeum natomiast nie. Niestety brak czasu. W większości miast jezeli bywam to w pracy i czas jest na wagę złota, a szkoda :( Bo zdjęcia świetne!

    OdpowiedzUsuń
  54. Piękny obraz na drugim zdjęciu - w ogóle to wygląda tak, jakbyś była jego częścią :D

    OdpowiedzUsuń
  55. These are just stunning. Love it.


    New post is up on Mehdi benali !
    http://benalimehdi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  56. ale miałaś fajną stylówkę! masakra, jak przeczytałam o tej restauracji... ble!!
    co do muzeów w ogóle- ostatnio byłam w pięknym muzeum w Birmingham i oglądając obrazy pomyślałam sobie, że totalnie przejadła mi się już taka sztuka. Uczyłam sie historii sztuki, chodziłam do liceum plastycznego a potem studiowałam sztukę, ale.. mam dość. Napatrzyłam się i teraz chłonę bardziej współczesną sztukę, coś czego jeszcze nie było, łamanie schematów plus technologię. Oczywiście doceniam rękę starych mistrzów i nadal jestem pod wrażeniem ich precyzji, ale szukam czegoś nowego.

    OdpowiedzUsuń
  57. Dzięki temu wpisowi poczułam chęć zwiedzenia muzeum! Piękne zdjęcia :) Świetnie wyglądasz!

    OdpowiedzUsuń
  58. Love this! Thank you so so much for sharing.


    ** Join Love, Beauty Bloggers on facebook. A place for beauty and fashion bloggers from all over the world to promote their latest posts!


    BEAUTYEDITER.COM

    OdpowiedzUsuń
  59. Nigdy nie byłyśmy w Krakowie! Jak widać warto się tam wybrać :)
    Ładnie Ci w paskach! :D

    OdpowiedzUsuń
  60. w Krakowie dawno nie byłm. Muszę się wybrać jak tylko wróce do Polski :)
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  61. Będę musiała się tam wybrać :) bo nigdy nie byłam :)

    OdpowiedzUsuń

recent posts

Like me on Facebook