Thirteen Reasons Why | Trzynaście Powodów aby oglądać ten serial

12:25 PM


Proszę o przeczytanie tekstu do końca :).


Każdy kto mnie zna ten wie że jestem prawdziwą serialomaniaczką! Uwielbiam odkrywać nowe seriale, których ostatnio jest coraz więcej. Pewne historie się kończą ("Pamiętniki Wampirów", "Salem", "Wielkie Kłamstewka) a inne się zaczynają. O nowym serialu Netflixa "Trzynaście Powodów" dowiedziałam się kilka miesięcy temu na instagramie Seleny Gomez. Początkowo to ona miała zagrać główną bohaterkę- Hannę Baker. Myślę jednak, że dobrze się stało że postawiono na Katherine Langford, bo wtedy ludzie większą uwagę zwracaliby właśnie na Selenę a nie na sens i przesłanie całej tej historii. Serial ten oparty jest na książce o tym samym tytule. Selena opowiadała, że w 2009 roku dowiedziała się o jej istnieniu dzięki swojej mamie i to ona była pomysłodawczynią powstania serialu. Ciężko będzie mi opowiadać o tym serialu bez spojlerowania, jednak obiecuję że dam z siebie wszystko.




Serial mówi o samobójstwie Hanny, a dokładnie o trzynastu powodach wyjaśniających ten czyn. Wbrew pozorom serial nie jest zachowany w mrocznym klimacie. Na pewno jednak nie jest to typowy amerykański serial o młodzieży, ma on na celu pewną misję, przesłanie. Każdy odcinek opowiada o jednym z powodów jej śmierci, jednak w specyficzny sposób. Powody te były błache a Hannah była egoistką pragnącą zwrócić na siebie uwagę czy może było całkiem inaczej..? Pozwólmy, aby jej historia została opowiedziana.


Przez pierwsze kilka odcinków miałam mieszane uczucia, nie wiedziałam co myśleć. Byłam w szoku jak wciągnął mnie ten serial i ta historia. Na pewno nie da się przejść obok niej obojętnie. Opowiada o życiu nastolatków w USA, które bywa bardzo okrutne i rządzi się swoimi zasadami lub raczej ich brakiem. O psychicznym i fizycznym znęcaniu się na innych, o ignorancji, przyjaźni i mylnych priorytetach co poniektórych młodych ludzi. Serial ten może nauczyć nas jak powinniśmy postępować w stosunku do innych ludzi, uczy nas że przyjaźń ma dużą wartość i nie powinniśmy jej niszczyć z błachych powodów. Pokazuje, że nie warto ignorować tego co inni chcą nam powiedzieć, choć czasem bez słów. Czasem warto w życiu zaryzykować opinię innych ludzi na rzecz czegoś ważniejszego czym jest przyjaźń lub miłość. Trzeba jednak znaleźć w sobie odwagę.


Hannah była wyjątkową dziewczyną, wyróżniała się na tle pozostałych licealistek dlatego postanowiła zrobić coś specjalnego, pewien projekt. Mimo śmierci nie chciała, aby jej historia odeszła w zapomnienie. Została skrzywdzona przez trzynaście osób i nie zamierza już dłużej milczeć, winowajcy zostaną ścigani przez demony przeszłości po jej śmierci. Gdyby chociaż jedna z tych trzynastu osób postąpiłaby inaczej życie Hanny nadal by trwało? Tego nie wiemy, ale możemy wiedzieć jedno - zawsze warto próbować.


Po usłyszeniu tej historii dowiadujemy się że życie jest bardzo kruche, jednak zawsze warto o nie walczyć bo potrafi być piękne. Nie powinniśmy bać się poruszać trudnych tematów. Nie bójmy się też rozmawiać z innymi i zawsze wyciągajmy do ich pomocną rękę w potrzebie, nie bądźmy ignorantami.

You Might Also Like

33 komentarze

  1. Nie spotkałam się jeszcze z takim życiowym serialem i nie ukrywam że mnie zaciekawił :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Interesting post

    I Follow yours posts by May Blog List (MBL - top right) on Blogs Showcase
    Best regards
    Chic

    Chic's
    Blogs Showcase
    Chic Poradnik

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja właśnie skończyłam "Belfra" i szukam czegoś fajnego, aby wypełnić serialową pustkę ;)
    Kusisz!
    Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przyjaciółka dzisiaj oglądała i mówiła, że super, więc chyba też zacznę oglądać ;).
    http://modoemi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam o tym serial i mimo, że jest o nastolatkach zaciekawił mnie. :) W ogóle lubię seriale od Netflix.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie słyszałyśmy o tym serialu nigdy, może będziemy mieć kiedyś czas na obejrzenie ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja rzadko oglądam seriale. wolę czytać książki:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszałam o nim, ale jakoś ostatnio nie po drodze mi z oglądaniem serialów :P Może kiedyś, bo przyznam że nawet mnie zainteresował :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zaciekawiłaś mnie tym serialem :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie oglądam seriali, ale jak ktoś lubi to powinien być ciekawy :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Absolutely wonderful!

    BEAUTYEDITER.COM

    OdpowiedzUsuń
  12. I want start with this TV Series!
    xx

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie znam. Mało seriali oglądam, bo jakoś ciągle mi czasu brakuje, ale jak go znajdę to będę o tym pamiętała :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nigdy wcześniej nie słyszałam o tym serialu, ale siedzę głównie w azjatyckich k-dramach, więc nie ma się co dziwić :D

    Sakurakotoo ❀ ❀ ❀

    OdpowiedzUsuń
  15. Oja super to napisałaś! Napewno oglądniemy jak skończymy the crown!

    OdpowiedzUsuń
  16. Zaciekawiłaś mnie i myślę że chętnie obejrzę ten serial :)
    Ja polecam obejrzeć 'Belfer' :)
    http://gingerheadlife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Chętnie obejrzę ten serial, muszę tylko wygospodarować odrobinę czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Gdy znajdę czas to na pewno obejrzę, bo fabuła brzmi bardzo interesująco ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Dzięki na recenzję! Widać jest to tytuł warty obejrzenia, w wolnej chwili przyjże mu się bliżej :)
    www.moda-eny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Zapowiada się całkiem fajnie ten serial, jak na złość z netflixa zrezygnowałam, może jak przyjdzie zwrot pinćset na studenta (czyt. zwrot podatku, ale że dają pińcset coś to się śmieje, że pińcset na studenta) to odnowię i obejrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Przekonałaś mnie do obejrzenia tego serialu! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Chętnie bym jakieś nowe seriale obejrzała, ale praca i studiowanie nie jest sprzymierzeńcem posiadania wolnego czasu ;/ Wszystko odkładam na wakacje :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Zdrowych, pogodnych Świąt Wielkanocnych! :-)

    Pozdrawiam,
    www.kosmetykiani.pl

    OdpowiedzUsuń
  24. Brzmi naprawdę interesująco, chyba nie ma drugiego takiego serialu, albo ja się po prostu nie orientuję!? :) Na pewno z ciekawości obejrzę, chociaż pierwszy odcinek :D

    OdpowiedzUsuń
  25. Coś już mi się o uszy obiło, ale jeszcze nie widziałam tego serialu.

    OdpowiedzUsuń
  26. Ciągle widzę reklamy tego serialu :D Chyba pora zacząć go oglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  27. I really need to watch it *^*
    Thank you for you nice comment on my blog!! <3 Maybe we can follow each other?

    OdpowiedzUsuń
  28. Jako równie zapalona serialomaniaczka- pewnie sięgnę po ten tytuł, zaraz po tym jak już zejdzie ze mnie zachwyt Taboo :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Ostatnio miałam niedobór nowych seriali. Dobrze, że poleciłaś akurat ten. Myślę, że wciągnie mnie i nawet nie zauważę, gdy ponownie pozostanę z "niczym do oglądania"

    OdpowiedzUsuń

Like me on Facebook