Wystawa malarstwa Juliusza Joniaka w Pałacu Sztuki w Krakowie

8:53 PM


Jakichś czas temu miałam przyjemność zobaczyć wystawę Juliusza Joniaka w Pałacu Sztuki w Krakowie. Juliusz Joniak jest jednym z wybitnych przedstawicieli polskiego koloryzmu i jednocześnie profesorem malarstwa mojego taty na krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. Jego malarstwo zrobiło na mnie ogromne wrażenie. Moją uwagę przykuły martwe natury z obrusami, które tworzyły postać kobiety w balowej sukni oraz niesamowite pejzaże ze wszelakich zakątków świata. Obraz przedstawiający pola lawendy stał się dla mnie inspiracją i postanowiłam namalować moją własna interpretację tego tematu. Malarstwo to pełne jest kolorów, faktur, a w niektórych miejscach pozostawione jest nawet gołe płótno. Każda wizyta w galerii sztuki jest dla mnie niesamowitą przygodą do świata wielkiej sztuki, a zwłaszcza ta.
Z jakich miejsc Wy czerpiecie inspiracje, lubicie zaglądać do galerii sztuki?



























You Might Also Like

12 komentarze

  1. Uwielbiam chodzić do galerii sztuki! Te obrazy bardzo mi się spodobały.

    OdpowiedzUsuń
  2. Z wielką chęcią bym się wybrała.
    Bardzo lubię takie wystawy.
    Kraków to w końcu moje miasto :)
    Pozdrawiam serdecznie :) Megly (megly.pl)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też lubię odwiedzać galerie sztuki, a nawet byłam w tej Krakowskiej. Są tam piękne i intrygujące obrazy!

    OdpowiedzUsuń
  4. przyznam szczerze, że nie bardzo lubię zaglądać, bo trochę mnie to nudzi, a i mam wrażenie, że nie jestem w stanie odpowiednio docenić piękna tych rzeczy. ;) aczkolwiek czasem jak mam nastrój to lubię sobie tak wpaść nagle do jakiejś galerii, których w Krakowie nie brakuje. ;)
    pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie wyglądasz ;*
    super miejsce
    https://xthy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Zazdroszczę odwiedzenia takiej cudownej wystawy <3

    OdpowiedzUsuń
  7. piękne są te obrazy:)
    www.flare.com.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. tydzień temu byłam w CSW w Toruniu i jakoś się nie odnalazłam w tym, po prostu ni jestem w stanie zrozumieć sztuki :)

    OdpowiedzUsuń

Like me on Facebook