Zwiedzam Muzeum Picassa i Muzeum Sztuki Katalońskiej w Barcelonie

10:48 PM


Mimo, że moje wakacje skończyły się ponad miesiąc temu to czasem lubię wracać do nich wspomnieniami. Barcelona zrobiła na mnie ogromne wrażenie i cieszę się, że miałam okazję zwiedzić ją jeszcze przed wszystkimi zamieszkami związanymi z niepodległością Kataloni. Malarstwo jest nieodłączną częścią mojego życia, zwłaszcza teraz gdy zaczęłam je studiować na ASP. Nie obyło się więc bez zwiedzania muzeów.


Muzeum Picassa w Barcelonie


Obowiązkową pozycją na liście było Muzeum Picassa. Zaczynał on od realizmu, który dopiero po latach poszukiwań przekształcał w kubizm. Obrazy i szkice Picassa z jego młodości zrobiły na mnie ogromne wrażenie, zwłaszcza dlatego że sama znajduję się obecnie na tym miejscu. Stawiam moje pierwsze kroki w niesamowitym świecie sztuki! Obrazy Picassa mówią same za siebie, wizyta w tym muzeum była dla mnie ogromnym przeżyciem i zarazem motywacją.
W Internecie podana była informacja, że wstęp do tego muzeum jest darmowy w każdą niedzielę od godziny 15. Niestety informacje te nie są aktualne, pracownik ogłaszał to wszystkim ludziom w kolejce. Darmowy wstęp obowiązuje tylko w pierwszą niedzielę każdego miesiąca oraz zawsze dla studentów.






























Muzeum sztuki Katalońskiej w Barcelonie



Muzem Sztuki Katalońskiej znajduje się w niesamowitym punkcie widokowym. Wieczorami odbywa się przy nim słynny pokaz fontann, na który niestety się spóźniłyśmy. Jednak dla mnie najważniejsze było to co znajduje się wewnątrz muzeum. Zwiedzanie polecam zaczynać od sztuki współczesnej. Żałuję, że tego nie zrobiłam bo zabrakło mi czasu na drugą część wystawy malarstwa. Podzielę się z wami obrazami, które zrobiły na mnie największe wrażenie. Muszę przyznać, że ci katalońscy artyści byli mi dotąd nieznani. Cieszę się, że mogłam poznać Hiszpanię nie tylko poprzez jedzenie, spacery krętymi uliczkami czy zakupy na tłocznym tagru ale również poprzez sztukę!



































































































You Might Also Like

10 komentarze

  1. Cudowna fotorelacja :)

    Pozdrawiam :)
    http://perypetieoliwii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ zdjęć! Naprawdę multum.
    Fajnie, że byłaś w takich miejscach.
    Na pewno zwiedzanie było ciekawe.
    Pozdrawiam piątkowo :) Megly (megly.pl)

    OdpowiedzUsuń
  3. so many amazing art pieces! thanks for sharing!

    www.bstylevoyage.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. super są te zdjęcia
    www.flare.com.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Jejku ale te obrazy są cudowne :)
    MELA BLOG

    OdpowiedzUsuń
  6. So many beautiful photos...thx for sharing honey...:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Choć świat sztuki jest mi zupełnie obcy to Picasso jest klasą samą w sobie i jego twórczość jest o wiele lepiej znajoma. Piękne obrazy.
    A Barcelona nadal pozostaje moim marzeniem <3

    www.kawa-z-mlekiem-pl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajnie,że udało Ci się ją odwiedzić przed tymi wszystkimi zamieszkami...
    Barcelona jest na mojej liście- mam nadzieję, że kiedyś i mi będzie dane tam lecieć :)
    super zdjęcia !

    OdpowiedzUsuń
  9. Niesamowita sprawa! A dzięki Twojemu wpisowi można choć odrobinę poczuć klimat i w pewien sposób zobaczyć te piękne miejsca! :)

    OdpowiedzUsuń

Like me on Facebook